Fizik Görselleri Projesi

Kuark Bilim Topluluğu Fizik Çalışma Grubu (kbtFÇG)’nun yürüttüğü  Temel Fizik Görselleri Projesi, Cassiopeia Projesi olarak bilinen bir proje içindeki çalışmaların Türkçeleştirilmesini içermektedir.

Cassiopeia Projesi fizik, kimya, biyoloji gibi temel bilimlerde herkesin anlayabileceği bilimsel eğitim amaçlı hazırlanan görsellerin internette ücretsiz olarak sunulmasına ve insanların yararlanmasına olanak sağlıyor. Öğrenciler ve öğretmenler için yararlı bir kaynak olan bu projedeki materyaller İngilizce dilinde. Kuark Bilim Topluluğu Fizik Çalışma Grubu olarak bu projedeki materyallerin Türkçe olarak da sunulması için bu projenin yöneticileri ile iletişime geçerek gerekli izinleri aldık ve hatta bazı materyaller Türkçeye aktarıldı. Bu proje ile Fizik ile ilgilenen herkese temel fizik konuların anlaşılmasında yardımcı olmayı amaçlıyoruz.

Cassiopeia Projesi’ndeki Fizik konulu materyaller 5 başlık altında: Fizik, Standart Model, Uzay, Görelilik ve Kuantum Mekaniği. Bizim projemizin amaçları doğrultusunda bu başlıklar altındaki materyallerin Türkçeye aktarılması hedeflenmektedir .

Proje Başlangıç Tarihi: 2010 Haziran
Proje Bitiş Tarihi: 2012 Ağustos

(Tüm videoların Youtube ve Facebook adresleri güncellenecektir.)

Standart Model: Foton, Graviton, Nötrino, Gluon, Yukarı Kuark, Aşağı Kuark, Proton, Nötron , Elektron, Zayıf Bozonlar, Higgs, Standart Model

Fizik: Karbon Tarihleme, Fizyon ve Füzyon, Gravite ve Brane, Çift Yarık Deneyi, Sıcaklık, Hareket, Kuantum ElektroDinamik

Uzay: Güneş, Merkür, Venüs, Dünya, Mars, Jüpiter, Satürn, Uranüs, Neptün, Pluton, Karadelikler, Samanyolu, Evren, Büyük Yıldızlar

Görelilik: Görelilik ve Işık, Göreliliğin Etkileri, Genel Göreliliğin Etkileri, Genel Görelilik

Kuantum Mekaniği: Kuantum Mekaniğine Giriş,  Atomik Yapı, Dalga-Parçacık İkililiği, Belirsizlik İlkesi, Pauli Dışarlama İlkesi, Kuantum Tuhaflık

Ayrıca DNA, Nöronlar, DNA eşlemesi, Kromozomlar, Embriyonun Gelişimi, Atomun Yapısı, Periyodik Tablo ve Tayf Çizgileri isimli bir çok temel görsel Türkçeleşti, tüm bu videolara
http://www.facebook.com/video/?id=29024238615 (KBT’nin Facebook Sayfası) adresinden ulaşabilirsiniz.

Yazar Hakkında

Kuark Bilim Topluluğu Çalışma Grupları, Kuark Bilim Topluluğu'nun özellikle lisans öğrencileri için söz konusu proje çalışmalarının özel konu ve bilim alanlarında sürdürülmesini amaçlamaktadır. Böylece lisans öğrencilerinin akademik çalışmalara ilgi duyması hedeflenirken proje çalışmalarının sonuçları lisans, lisans üstü öğrenciler ve akademisyenler ile bilim severlerle paylaşılmaktadır.